سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تلویزیون سونی X9300E و قیمت آن در بازار بانه

قیمت تلویزیون سونی

بررسی و خرید تلویزیون سونی X9300E در وبلاگ فروشگاه اینترنتی دی جی بانه. معتبرترین فروشگاه خرید لوازم خانگی از بانه. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نوع: LEDرزولوشن: 4Kتلویزیون Sony X930E 4K HDR یک تلویزیون LED است و کیفیت تصویر بالایی دارد. این یکی از تلویزیون های خوبی است که ما بررسی کرده ایم، با HDR هماهنگی خوبی دارد. این تلویزیون سونی تقریبا همه چیز را کاملا پوشش می دهد؛ موشن و input lag قابل قبولی دارد. تنها ضعف واقعی آن زاویه دید محدود آن است.

بررسی و خرید تلویزیون سونی X9300E

بررسی تلویزیون

Sony X9300E

امتیاز های دریافتی
طراحی
8.5
کیفیت تصویر
8.1
سرعت فریم
8.9
درگاه های ورودی
8.5
کیفیت صدا
7.3
ویژگی های هوشمند
7.8

بررسی قیمت ها

میتوانید برای خرید و یا مشاهده قیمت تلویزیون سونی 4k از طریق سایت دی جی بانه اقدام نمایید.

8.5

طراحی

بررسی و خرید تلویزیون سونی x9300e سایز های 65x9300E|55x9300E

منحنی : نه

طراحی X9300E از جلو مانند بسیاری دیگر از تلویزیون های سونی است و پایه ی نگهدارنده آن در مرکز تلویزیون در اغلب مدل ها رعایت شده است. با توجه به پوشش پلاستیکی بافت دار و هدایت کابل در درون آن؛ مدیریت کابل عالی است. کیفیت ساخت ویژه ای دارد و بدنه ی تلویزیون بسیار محکم است.

پشت

نصب روی دیوار : Vesa 300 x 300

پشت تلویزیون دارای بسیاری از پانل های پلاستیکی بافت دار است که برای مخفی کردن کابل استفاده می شود و سوراخ های پیچ دار برای نصب این تلویزیون به دیوار را می توان در زیر پانل یافت.

پایه

یک پایه مرکزی بسیار مشابه تلویزیون ال ای دی 4K سونی مدل X9000E دارد. پایه ی این تلویزیون به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و بسیار پایدار است.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون سونی x9300e سایز های 65x9300E| 55x9300E

لبه های تلویزیون نازک و خوب است؛ آنها را از فلز ساخته اند و کیفیت بسیار خوبی دارند و ضخامت آنها را را 1.3 سانتی متر در نظر گرفته اند. گفتنی است تلویزیون نسبتا نازک است و می توان آن را بسیار نزدیک به دیوار نصب کرد.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون سونی x9300e سایز های 65x9300E| 55x9300E
حاشیه تلویزیون بسیار نازک است و به خوبی جلوه می کند؛ جنس آن فلزی است و کیفیت خوبی هم دارد. با ادامه بررسی تلویزیون فورکی سونی همراه وبلاگ فروشگاه اینترنتی دی جی بانه باشید.
9.0

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت ال ای دی 4K سونی سری X9300Eعالی است. در ساخت آن از قطعات با کیفیت بالا استفاده شده است و همه قطعات با هم تناسب دارند. پشت تلویزیون از جنس پلاستیک است اما پایه و چهارچوب آن فلزی هستند. هرچند تلویزیون سنگینی نیز محسوب می شود.
8.1

کیفیت تصویر

عملکرد این تلویزیون در اتاق تاریک به لطف نسبت عالی کنتراست و یکنواختی خوب سیاه و سفید فوق العاده است. به سبب انعکاس خوب و روشنایی بالای SDR؛ بر اکثر تابش های خیره کننده غلبه می کند، یکنواختی خاکستری متوسطی دارد اما صفحه نمایش برای فوتبال و ورزش دوستان مشکلی ایجاد نمی کند. X9300E یک زاویه دید کوچکتری دارد، به همین دلیل، هنگام تماشا از کناره ها غلظت رنگ ها و سطح سیاه کاهش می یابد. در مواردی که یک گروه بزرگ همزمان تلویزیون را تماشا می کنند، کسانی که در طرفین نشسته اند، کیفیت تصویر پایین تری نسبت به کسانی که در مقابل تلویزیون نشسته اند، خواهند داشت. در نهایت، هنگامی که بحث HDR می شود این تلویزیون یک انتخاب عالی است. روشنایی شدید HDR و بازتولید خوب رنگ، این تلویزیون را به یکی از بهترین گزینه های تلویزیون سونی تبدیل می کند. با ادامه بررسی و خرید تلویزیون سونی X9300E ما را همراهی نمایید.

8.0

بازتاب نور

بازتاب: 1.2

صفحه نمایش: نیمه براق

تلویزیون ایکس9300 سونی، صفحه نمایش نیمه براق دارد، نور را پخش می کند و از غلظت آن می کاهد. عملکرد این تلویزیون در مهار بازتاب نور، در مقایسه با رقیبان خود مثل مدل Q7F خوب نیست؛ ولی با این حال در اتاق های روشن عملکرد خوبی دارد و می توان گفت در مهار بازتاب نور عملکردی مشابه با x9000e دارد.

8.9

سرعت فریم

تلویزیون X9300E موشن را به نحو احسن نشان می دهد. تصاویر و حرکات را سریع پردازش می کند، بنابراین اشیایی که سریع حرکت می کنند واضح به نظر می آیند. یک تکنولوژی اضافه هم دارد که می تواند مقدار لرزش قابل رویت را بیشتر کند تا اجسام در حرکت واضح تر دیده شوند. متاسفانه فیلم هایی که از طریق کابل و کامپیوتر خانگی پخش می شوند، کمی لرزش دارند، اما برای اکثر مردم این قابل توجه نیست. X930E دارای یک پانل 120Hz است که قادر است محتوای کم فریم را برای کسانی که از افکت اپرا لذت می برند، پخش کند.
8.5

ورودی ها

تلویزیون ال ای دی 4K سونی سری X9300E انواع مختلفی از ورودی ها را دارد، و پورت های HDMI این تلویزیون از تمامی سیگنال های ورودی رایج پشتیبانی می کند. در حالت گیم بازی کردن، input lag خوب است، اما زمان استفاده از یک ورودی 1080p در این تلویزیون input lag نیمه متوسط است.

تعداد کلی ورودی ها

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
0خروجی آنالوگ صدا RCA
1ورودی Component in (مشترک)
2 ورودی Composite in (مشترک)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
1 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHCدر قسمت پشت تلویزیون یک ورودی مشترک Composite/Component قرار دارد که به آداپتر نیاز دارد.
7.3

کیفیت صدا

سونی X9300E دارای کیفیت صدای متوسط است. خیلی هم دور از انتظار نیست، زیرا ما به ندرت تلویزیونی را مشاهده می کنیم که در این زمینه خوب عمل می کند.در ادامه بررسی و خرید تلویزیون سونی X9300E به ویژگی های هوشمند این تلویزیون خواهیم پرداخت.
7.8

ویژگی های هوشمند

سیستم عامل هوشمند این تلویزیون Android TV و نسخه آن اندروید 6.0 است. تلویزیون X9300E سونی با استفاده از Android TV به عنوان سیستم عامل هوشمند خود امکانات هوشمند را در اختیار کاربران قرار می دهد اما متاسفانه، Android TV نسبت به سایر سیستم عامل های هوشمند محیط کاربری دشوارتری دارد. به طوری که کاربران وقتی برای اولین بار از آن استفاده می کنند کمی مشکل خواهند داشت؛ ولی به مرور عادت می کنند. دکمه ‘Action Menu’ ریموت(کنترل) در این تلویزیون هوشمند با نشان دادن لیستی از تنظیمات متداول کمک می کند تا مشکل دشوار بودن کاربری این تلویزیون رفع شود، تا کاربران به ندرت به تنظیمات اصلی بروند. با وجود پیچیدگی Android TV، به سبب انتخاب وسیع برنامه های آن هنوز هم یک سیستم عامل هوشمند خوب محسوب می شود. فروشگاه Google Play شامل بسیاری از برنامه های کاربردی است که کاربران می توانند دانلود و استفاده کنند. ریموت این تلویزیون دارای میکروفونی برای جستجو صوتی است که به خوبی کار می کند.

7.0

ریموت (کنترل) تلویزیون

سایز: بزرگ

ویژگی کنترل صدا در ریموت: جستجو و برخی امکانات دیگر

منوی کنترل CEO: بلی

ویژگی ها هوشمند دیگر: خیر

تلویزیون X9300E یک ریموت بزرگ با دکمه های بسیاری دارد. خوشبختانه دکمه های پراستفاده در مرکز و در اطراف پد جهت های کنترل قرار دارند، بنابراین کاربران برای استفاده از دکمه ها مشکلی ندارند. دکمه های ورودی و خاموش روشن که معمولا زیاد استفاده می شود در بالای ریموت قرار دارند و دسترسی به آن کمی مشکل است. همچنین دکمه ی جستجوی صوتی که برای فعال کردن فرمان صوتی و تغییر صدای کاربر به متن را انجام می دهد در جای مناسبی قرار نگرفته است.

9.0

برنامه ها و امکانات

انتخاب برنامه: خیلی زیاد

روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط

قابلیت نمایش تلبت و گوشی: بلی

قابلیت پخش از هارد و پورت USB:دارد

قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video:دارد

7.0

کنترل تلویزیون به وسیله برنامه

 

کارکرد مشابه ریموت: بلی

اجرای برنامه ها و ورودی ها: بلی

وارد کردن متن در یوتیوب: خیر

وارد کردن متن در نتفلیکس: خیر

اجرای فایل های دستگاه: خیر

کنترل تنظیمات تلویزیون: خیر

تفاوت بین اندازه ها وسایز های مختلف تلویزیون

ما سایز 55 اینچی تلویزون x9300E آزمایش کردیم. در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای 65 اینچی این تلویزیون نیز صدق کند.
توجه داشته باشید که مدل “65دارای منبع تغذیه اکسترنال نیست، بنابرین برای نصب روی دیوار آسان تر است.
اگر مایل باشید می توانید بروزترین قیمت تلویزیون سونی X9300E را در سایت دی جی بانه ببینید.


راهنمای خرید یک تلویزیون مناسب

قصد خرید تلویزیون دارید؟ 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید

دنیای تلویزیون ها هر روز بهتر از دیروز می شود؛ در این میان، بحث، پیچیدگی هایی هم پیدا می کند. تلویزیون های اولترا فورکی با صفحه نمایش با کیفیتی به بازار عرضه شده اند که به اندازه یک اتومبیل هزینه دارند.

ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین تلویزیون را خریداری کنید.

سرنخ های سریع برای خرید یک تلویزیون عالی
اگر برای خرید تلویزیون عجله دارید، در زیر به مهم ترین نکات قبل از خرید تلویزیون اشاره می کنیم؛ حتی نکات زیر را در ادامه مقاله به طورمفصل بحث و بررسی می کنیم.

? هرگز تلویزیونی نخرید که رزولوشنی کمتر از 4K داشته باشد.(برای مثال از خرید رزولوشن 1080پرهیز کنید چون بعد از مدتی از رده خارج می شود.)
? برای خرید یک تلویزیون 50 تا 55 اینچی، انتظار پرداخت مبلغ حداقل 2 میلیون و ششصد هزار و برای خرید تلویزیون 65 اینچ انتظار پرداخت مبلغ حداقل 5 میلیون صد هزار تومان را داشته باشید.
? تلویزیونی را نخرید که سرعت رفرش آن کمتر از 120 هرتز است.
? از جنبه هنری و با در نظر گرفتن کیفیت تصاویر، از تلویزیون های اچ دی آر خرید کنید؛ که رنگ ها را با واقعیت بیشتر و کنتراست عالی نشان می دهد.
? تلویزیون های OLED از تلویزیون های معمولی LCD و LED خیلی بهتر به نظر می رسند ولی نسبت به آن ها گران تر هم هستند.
? به آماری که برای نسبت کنتراست ارائه می کنند توجه نکنید؛ معمولا تولید کننده ها اطلاعات درست را اعلام نمی کنند، بنابراین به چشم های خودتان اعتماد کنید.
? تلویزیونی را بخرید که حداقل 4 پورت HDMI داشته باشد.
? تلویزیون های با صفحه نمایش منحنی، فقط مد هستند؛ کیفیت تصویر بهتری نسبت به مدل های دیگرندارند.
? امروزه غالب تلویزیون ها هوشمند هستند و نماوا، فیلیمو، نتفلیکس و سایر برنامه های آنلاین را پوشش می دهند؛ از این رو در این مسئله زیاد حساسیت نشان ندهید.
? برای ارتقای کیفیت صدا، باند تلویزیون خریداری کنید، امروزه طراحی تلویزیون ها خیلی ظریف شده و باند های استفاده شده در آن کیفیت صدای خوبی ندارند.
? گارانتی های معتبر و واقعی مثل بیمه ایران برای تلویزیون خود تهیه نمایید.

با ادامه 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید همراه باشید.

اندازه صفحه نمایش

 

اگر تمایل به خرید تلویزیون دارید، مسلما اولین فاکتوری که در خرید باید به آن توجه کنید، سایز صفحه نمایش آن است. برای تصمیم گیری راحت این قضیه خانواده و خانه خود را در نظر بگیرید و از خود سوال کنید که چند نفر همزمان به تماشای تلویزیون می نشینند و بعد از خرید تلویزیون قصد دارید تلویزیون را کجا بزارید؛ سپس براحتی می توانید تلویزیونی را خریداری کنید که اندازه آن متناسب با فضا و بودجه ی شماست. امروزه گرایش عموم برای خرید یک تلویزیون با عملکرد خوب برای یک اتاق نشیمن معمولی سایز بین 55 تا 65 اینچ است. هم چنین میتوانید با توجه به بودجه ای که برای این کار تخصیص داده اید در دی جی بانه قیمت تلویزیون در بانه بازار را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

سایز صفحه نمایش به فاصله نشستن شما از صفحه نمایش هم بستگی دارد و اگر خیلی نزدیک به تلویزیون بنشینید پیکسل ها مجزا به چشم می خورد. طبق یک قانون کلی، شما باید با فاصله مشخصی روبه روی تلویزیون به تماشای آن بنشینید. برای تلویزیون هایی با صفحه نمایش HD باید به اندازه سه برابر طول تلویزیون از تلویزیون فاصله بگیرید. اما برای تلویزیون هایی که کیفیت الترا فورکی (4K Ultra) دارند فاصله نشستن جلوی تلویزیون 1.5 برابر طول تلویزیون است، به عبارتی دیگر، بهتر است تلویزیون الترا فورکی بخرید چون  برای تماشای تلویزیون می توانید جلوتر بنشینید. با ادامه مقاله 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید همراه ما باشید.

 

صفحه نمایش با رزولوشن 4K یا HD؟

 

رزولوشن  معمولا از لحاظ خطوط افقی پیکسل ها، معیاری برای نشان دادن شفافیت تصاویر تلویزیون است. برای روشن شدن بحث به مثال مقابل توجه کنید، یک صفحه نمایش با رزولوشن اچ دی، از 720 پیکسل پشتیبانی می کند؛ به عبارتی ساده تر این نوع از صفحه نمایش فقط 720 خط افقی پیکسلی را اسکن می کند. در حالی که صفحه نمایش های دیگر اچ دی از 1080 پیکسل پشتیبانی می کنند که به آن full HD می گویند. اما در رزولوشن جدید ما از این تعداد عدول می کنیم؛ بدین سبب بسیاری از تولیدکننده های تلویزیون(4K)  به سمت صفحه های نمایش Ultra HD  گرایش پیدا کرده اند؛ گفتنی است نام دیگر الترا اچ دی، فورکی است.

مدل های  4k نسبت به تلویزیون های با صفحه نمایش HD چهار برابر پیکسل های بیشتری را پوشش می دهند. ما حدود 2160 پیکسل (3840 در 2160) پیکسل را مد نظر داریم. بزرگترین مزیت تلویزیون های فورکی نشان دادن شئ های صفحه نمایش با جزئیات و کیفیت بیشتر است، برای مثال متن ها را بسیار شفاف نشان می دهد. در کل صفحه نمایش های 4K تصاویر واقعی، غنی و زنده تری نسبت به تلویزیون های HD نشان می دهند. اگر تمایل به خرید این نوع دارید میتوانید قیمت تلویزیون الترا اچ دی را در سایت دی جی بانه مشاهده نمایید.

ویدیو در تلویزیون های الترا اچ دی کیفیت بسیار عالی دارد. کانال های پخش انگشت شماری وجود دارد که 4K هستند، برای مثال می توان به تعدادی از برنامه های نتفلیکس،آمازون و همچنین خدماتی مثل الترافلیکس اشاره کرد؛ شبکه های ماهواره ای و شبکه های تلویزیونی نیز از رزولوشن 4K استفاده می کنند. البته تلویزیون با  روزلوشن الترا اچ دی، کیفیت محتوای اچ دی را افزایش می دهد، نهایتا تصاویر تا حدودی بهتر می شود و در مقایسه با محتوای 4k اصلی چندان قابل مقایسه نیست. با این حساب، امروز تلویزیون های الترا اچ دی جایگزین تلویزیون های اچ دی می شوند. مقاله 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید ادامه دارد.

 

HDR، اگر به دنبال رنگ های بیشتری هستید، اچ دی آر این امکان را فراهم کرده است

 

اچ دی آر یکی از ویژگی های تلویزیون های با رزولوشن الترا اچ دی است، که محدوده دینامیک بالایی برای تلویزیون ارائه می دهد، نهایتا این تلویزیون ها رنگ های بیشتر، سطح بالای کنتراست و روشنایی ارتقا یافته دارند. در حقیقت اچ دی آر یک پیشرفت برای تلویزیون های یو اچ دی یا فورکی است. ( در تلویزیون های 1080 پیکسلی اچ دی، HDR کاربرد ندارد.) به سبب این ویژگی تولیدکنندگان تلویزیون، اسم های جدید را برای تمایز گذاشتن بین تلویزیون ها در نظر می گیرند.

Ultra HD Premium نامی است که ازطرف یک گروه تجاری صنعتی  به نام UHD Alliance گرفته شده است. ده ها شرکت از این تفاوت های جزئی برای سازگاری با HDR استفاده می کنند؛ بنابراین شما Ultra HD Premium را امسال  در تعداد زیادی از تلویزیون های جدید مشاهده خواهید کرد.

هنوز هم مردم اچ دی آر را بجا نمی آورند، برخی از تلویزیون ها مثل سامسونگ، سازگار با Ultra HD Premium هستند و برخی دیگر مثل تلویزیون های سونی،  با Dolby-Vision سازگاری دارند. اما تلویزیون های ال جی با هر دو استاندارد ارائه می شوند.

 

سرعت رفرش صفحه، سریع تر بهتر

برای آشنایی با اصطلاح سرعت رفرش، ابتدا بیایید تعریف آن را برررسی کنیم؛ سرعت رفرش را با هرتز حساب می کنند و عبارت است از تعداد دفعاتی که یک عکس در صفحه نمایش در مدت زمان یک ثانیه رفرش می شود. سرعت رفرش استاندارد، 60 بار رفرش در یک ثانیه (60 هرتز) است. اما در صحنه هایی که شیء ها با سرعت حرکت می کنند؛ در سرعت رفرش 60 هرتز ممکن است آثار حرکت و شیء ها تار بنظر برسند، این اتفاق خصوصا در تلویزیون اچ دی LCD اتفاق می افتند. از این رو، تولیدکننده های تلویزیون سرعت رفرش را دوبرابر یعنی 120هرتز و در بعضی موارد 240 هرتز کرده اند.

از آنجایی که در محتوای ویدیوها در مدت زمان 1 ثانیه تصاویر زیادی گنجانده نمی شود، تلویزیون ها به روش های متفاوتی در سرعت های بالا رفرش را مهار می کنند. یکی از این روش ها افزودن رنگ سیاه بین یک تصویر و تصویر دیگر است، بنابراین چشم های تماشاگر را گول می زنند و از بلوری یا تاری تصویر می کاهند و تصویر خالصی ارائه می دهند. دومین تکنیک، اضافه کردن تصاویر و نشان دادن نوعی جنبش بین دو تصویر مجاور است؛ در این حالت موشن ها واقعی تر جلوه می کنند. برای درک این موضوع باید نمایش حالت آهسته حرکت چند تصویر را پشت سر هم تصور کنید، افرادی که در ساخت انیمیشن مهارت دارند این موضوع را بهتر درک می کنند.

نکته ای که باید محتاط باشید و ما در مقاله 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید آن را ذکر میکنیم : اگر کسی اصطلاح “سرعت رفرش موثر” را به کار برد؛ یعنی سرعت رفرش نصف سرعت رفرشی است که می گویند. (برای مثال سرعت رفرش موثر 120هرتز درواقع 60 هرتز است.)

 

ورودی های HDMI و سایر ورودی ها

 

همیشه قبل از خرید تلویزیون به این نکته هم توجه کنید؛ سعی کنید تلویزیونی که خریداری می کنید  تعداد ورودی های HDMI بیشتری داشته باشد. تولیدکننده ها معمولا برای کم کردن قیمت تلویزیون از تعداد ورودی های پشت تلویزیون کم می کنند. ورودی های HDMI کاربرد های زیادی دارند، برای مثال می توانید کنسول بازی، باند ها، گجت قابل حمل Roku، کروم‌کست و بسیاری از امکانات دیگر را با تلویزیون ارتباط دهید.

نکات بسیار خوبی در مقاله 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید ذکر شده است که اگر شما عزیزان هنگام خرید به این نکات توجه کنید بی شک میتوانید بهترین انتخاب برای خرید را داشته باشید. امیدواریم از خواندن مقاله 10 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید بر دانش خود افزوده باشید، درهفته های آینده معیار های دیگری را در خرید تلویزیون مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. شما میتوانید خرید از بانه تحویل در تهران با بالاترین کیفیت را در دی جی بانه لمس کنید.

این مقاله در 25 آبان 96 نگارش شده است. قیمتها و اطلاعات مربوط به این زمان است.


قیمت خرید تلویزیون ال ای دی ال جی

نوع: LEDرزولوشن: 4Kسرعت رفرش: 60 هرتز

تلویزیون uj630v یک تلویزیون LED معمولی با کیفیت UHD RGBW است اما زاویه دید آن بهتر از متوسط بوده و رزولوشن 4K دارد. این مدل بهترین پلتفرم هوشمند در دسترس را استفاده می کند؛ input lag پایینی دارد و این یک ویژگی خوب است و پیکسل های RGBW این تلویزیون جزئیات بیشتری را با شفافیت نشان می دهند. با ادامه بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V در وبلاگ دی جی بانه همراه باشید.

  • مقدمه
  • طراحی
  • کیفیت تصویر
  • سرعت فریم
  • ورودی ها
  • کیفیت صدا
  • ویژگی های هوشمند
  • سایز های مختلف تلویزیون

بررسی تلویزیون

LG UJ630V

امتیاز های دریافتی
طراحی
6.5
کیفیت تصویر
6.5
سرعت فریم
7.3
درگاه های ورودی
9.5
کیفیت صدا
6.1
ویژگی های هوشمند
7.8

 
6.5

طراحی

بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V سایزهای 65UJ630V | 60UJ630V | 55UJ630V | 49UJ630V | 43UJ630V

منحنی : خیر

طراحی uj630 خیلی ساده است و همه جای آن را از پلاستیک ساخته اند. در طراحی آن از مثل مدل uj630 از عناصر سبکی بهره نبرده اند؛ این تلویزویون بد به نظر نمی آِید ولی نمی تواند هر اتاقی را مزین کند.

پشت

بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V سایزهای 65UJ630V | 60UJ630V | 55UJ630V | 49UJ630V | 43UJ630V

پشت تلویزیون ساده است و طرحی مشابه به پایه uj630 دارد، اما انعاکس آن کمتراست. برخی از ورودی های این تلویزیون دسترسی محدودی دارد و اگر موقع نصب به دیوار فاصله ی کمی داشته باشد، دسترسی به ورودی ها مشکل می شود.

پایه

بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V سایزهای 65UJ630V | 60UJ630V | 55UJ630V | 49UJ630V | 43UJ630V
پایه نگهدارنده این تلویزیون به اندازه عرض تلویزیون طراحی شده است و با پایه ی تلویزیون UH6100 ساخت سال 2016 شباهت زیادی دارد؛ جنس پایه این تلویزیون از پلاستیک است و آن را محکم و استوار نگه می دارد.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V سایزهای 65UJ630V | 60UJ630V | 55UJ630V | 49UJ630V | 43UJ630V

حداکثر ضخامت این تلویزیون 8.2 سانتی متر است. تلویزیون کاملا ضخیم است، اما ضخیم ترین قسمت آن در قسمت پایینی و پایین تر از ورودی ها است و موقع نصب آن به دیوار کمی بیرون می زند.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون ال جی UJ630V سایزهای 65UJ630V | 60UJ630V | 55UJ630V | 49UJ630V | 43UJ630V
ضخامت حاشیه های این تلویزیون ال جی کمی بیشتر از متوسط به نظر می رسد؛ ولی با توجه به طرح کلی تلویزیون و لبه های آن که باریک تر می شوند؛ ضخامت زیاد آن را پنهان کرده است. لازم به ذکر است که این حاشیه ها را از پلاستیک ساخته اند.
6.0

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون uj630v خوب است، همان طوری که گفتیم همه ی قسمت های آن را از پلاستیک ساخته اند و در شرایط استفاده عادی هرگز نمی شکند.
6.5

کیفیت تصویر

تلویزیون ال جی uj630v با صفحه نمایش LED کیفیت تصویر متوسطی دارد؛ به سبب نسبت پایین کنتراست و یکنواختی ضعیف رنگ های سیاه، با رنگ های سیاهی که به رنگ خاکستری تمایل دارند، در اتاق های تاریک صحنه های تیره و تاریک را به رنگ واقعی سیاه نشان نمی دهند. زمانی که این تلویزیون را در اتاق های روشن استفاده می کنیم، این دو مشکل را نخواهیم داشت؛ نور فراگیر در اتاق روشن، اثر کنتراست پایین را کاهش می دهد. اگر میزان روشنایی زیاد باشد میزان متوسط به پایین اوج روشنایی SDR این تلویزیون توان مقابله با تابش های نور را ندارد. همچنین یکنواختی رنگ خاکستری می توانست بهتر باشد. خوشبختانه افکت تیرگی در این مدل چندان مشکل ساز نیست و زاویه دید این تلویزیون قابل قبول است، بنابراین می توانید با گروه بزرگی در یک اتاق نشیمن از تماشای برنامه های ورزشی لذت ببرید. برای افرادی که تلویزیون را از زاویه های بسته ای نگاه می کنند مشکلی ایجاد نمی کند. عملکرد اچ دی آر این تلویزیون می توانست بهتر باشد. از این رو نمی تواند رنگ های اشباع شده تولید کند و اوج روشنای HDR متوسطی دارد و نمی توان ادعا کرد که در نمایش محتوای HDR شاهکار می کند.

8.0

بازتاب نور

 

 

بازتاب نور: 1.9 درصد

صفحه نمایش: نیمه براق

تلویزیون uj630v عملکرد خوبی در بازتاب نور دارد؛ صفحه نمایش نیمه براق این مدل از غلظت بازتاب های مستقیم می کاهد و غالب آن را در صفحه نمایش پراکنده می کند؛ برای یک اتاق با دو پنجره این مسئله ای نیست ولی در مقابل درخشش های نور مشکل خواهد بود. با ادامه بررسی تلویزیون ال جی در وبلاگ فروشگاه اینترنتی دی جی بانه همراه باشید با ما.

7.3

سرعت فریم

به صورت میانگین تلویزیون ال جی ssj650v در مهار موشن عملکرد متوسطی دارد. این تلویزیون سرعت عمل خوبی دارد بدین سبب اثری که از حرکت سریع اشیا در فیلم ها بجا می ماند، بسیار ناچیز است. نور پس زمینه در پیش فرض لرزش دارد و متاسفانه در این حالت هیچ گزینه ای برای پایان دادن به نوسان محتوا هایی که حرکت سریع دارند نیست. در نمایش فیلم از Blu-ray و دی وی دی، فیلم کیفیت خوبی دارد اما زمانی که برای پخش ازHTPC یا کابل استفاده می کنیم لرزشی جزئی ظاهر می شود و بسیاری از افراد چیزی از این لرزش را متوجه نمی شوند؛ بنابرین یک مشکل به حساب نمی آید. این تلویزیون پنل 60 هرتزی دارد و قادر به پخش محتوا با سرعت فریمِ پایین تری است.
9.5

ورودی ها

تلویزیون ال جی اس جی630 وی تقریبا از تمام سیگنال های ورودی پشتیبانی می کند؛ می تواند محتوای HDR و هر محتوای دیگری را نمایش دهد. این مدل input lag پایینی دارد که برای گیمر ها خوش حال کننده خواهد بود.

تعداد کلی ورودی ها

4 ورودی HDMI
2 ورودی USB ورژن 2
0 ورودی USB ورژن 3
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
0خروجی آنالوگ صدا RCA
1ورودی Component in (مشترک)
1 ورودی Composite in (مشترک)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
0 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHC
6.1

کیفیت صدا

متاسفانه صدای UJ630V مانند هم رده های آن، زیاد مناسب نیست و انتخاب باند خوب، صدای این تلویزیون را ارتقا می دهد.
7.8

ویژگی های هوشمند

تلویزیون sj630v از سیستم عامل webOS 3.5 ال جی استفاده می کند و گزینه های پیشرفته زیادی دارد که کاربری و استفاده از آن را آسان کرده است. ریموت چند دکمه برای دسترسی سریع به تنظیمات را دارد. اما بررسی های عمیق در رابط ها گزینه های سطح پایین را هم آشکار می کند که نیاز به بهتر شدن دارند.

8.0

برنامه ها و امکانات

 

انتخاب برنامه: خیلی زیاد

روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط

قابلیت نمایش تبلت و گوشی: بلی

قابلیت پخش از هارد و پورت USB:دارد

قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video:دارد

تفاوت بین اندازه ها و سایز های مختلف تلویزیون

ما سایز 43 اینچی تلویزون UJ630V را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای 49 اینچی، 55 اینچی، 60 اینچی و 65 اینچی این تلویزیون نیز صدق کند


خرید تلویزیون ال ای دی فورکی سونی

نوع: LEDرزولوشن: 4K

تلویزیون ال ای دی 4K سونی سری X8500D تلویزیون خوبی برای اتاق نشیمن است. شاید قدرت نمایش تصاویر این تلویزیون فورکی در فضای تاریک به خوبی مدل سال قبل سونی X8500C نباشد، اما تلویزیون بهبود هایی نیز داشته است. X8500D در نمایش تصاویر از کنار تلویزیون و عملکرد اچ دی آر بهبود هایی داشته است. بدلیل اینکه این تلویزیون تیرگی blur کمی دارد گزینه ی بسیار مناسبی برای علاقه مندان به مسابقات ورزشی و بازی های ویدئویی است.

  • مقدمه
  • طراحی
  • کیفیت تصویر
  • سرعت فریم
  • ورودی ها
  • کیفیت صدا
  • ویژگی های هوشمند
  • سایز های مختلف تلویزیون

بررسی تلویزیون

Sony X8500D

 

بررسی قیمت ها

برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون فورکی در ابعاد مختلف روی سایز مورد نظر خود کلیک کنید.

سونی مدل 55X8500D shopping_cart
سونی مدل 65X8500D shopping_cart
سونی مدل 75X8500D shopping_cart
سونی مدل 85X8500D shopping_cart

8.5

طراحی


بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D سایز های 85x8500D | 75x8500D | 65x8500D | 55x8500D

منحنی : نه

طراحان سونی در این تلویزیون تلاش زیادی کرده اند تا تلویزین را زیبا طراحی کنند و موفق هم بودند. با اینکه بیشتر بخش های این تلویزیون از پلاستیک ساخته شده اند اما کاملا محکم است. پایه و قاب این تلویزیون نیز بجای فلز از پلاستیک ساخته شده اند. شاید پایه ی این تلویزیون جنس پلاستیک ساخته شده است اما محکم و مقاوم است. این تلویزوین طراحی نازکی دارد اما شاید با نصب تلویزیون روی دیوار برای دسترسی به بعضی از کابل ها کمی مشکل داشته باشید.

پشت

بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D سایز های 85x8500D | 75x8500D | 65x8500D | 55x8500D

طراحی قسمت پشتی تلویزیون مربع شکل به نظر می رسد و کمی شلوغ است. به نظر می رسد اگر تلویزیون را به دیوار نصب کنید دسترسی به بعضی از ورودی ها مشکل باشد.

پایه

بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D سایز های 85x8500D | 75x8500D | 65x8500D | 55x8500D
پایه ی پلاستیکی این تلویزیون ظریف است و تلویزیون را به خوبی نگه می دارد. البته اگر تلویزیون را هل دهید کمی لرزش خواهد داشت.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D سایز های 85x8500D | 75x8500D | 65x8500D | 55x8500D

ضخامت کلی: 3.8 سانتی متر

قسمت بالایی و پایینی تلویزیون نازک تر هستند و بیشتر قسمت اصلی تلویزیون در قسمت میانی آن قرار دارد.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D سایز های 85x8500D | 75x8500D | 65x8500D | 55x8500D
تلویزیون X8500D از لبه و حاشیه پلاستیکی بجای فلز استفاده کرده است.
7.3

کیفیت تصویر

تلویزیون ال ای دی بدلیل داشتن کنتراست پایین شاید بهترین کیفیت تصویر خود را در اتاقی که تاریک باشد نشان ندهد. اما به محض اینکه لامپ ها را روشن کنید، X8500D تیز Sharp به نظر میرسد و رنگ ها به خوبی نمایش داده می شوند. فرقی نمی کند که فیلم ها را از چه منبعی نمایش دهید، این تلویزیون فیلم ها را به خوبی نمایش می دهد و هیچ لگی را مشاهده نخواهید کرد. اچ دی آر سونی X8500D نسبت به مدل های قبلی کمی پیشرفت داشته است اما باز هم در اتاق تاریک شاید عملکرد خوبی نداشته باشد.

7.5

بازتاب نور

اطراف اشیای نورانی که در نمایشگر تلویزیون بازتاب دارند حالت رنگین کمانی هم مشاهده می شود. تا زمانی که روشنایی زیادی در اتاق نباشد با بازتاب نور مشکلی نخواهید داشت.

9.2

سرعت فریم

هواداران ورزش ها از ال ای دی X8500D 4K سونی خوششان خواهد آمد. این تلویزیون تیرگی blur کمی دارد و بازیکنانی که به سرعت در حال دویدن هستند و یا ماشین هایی که با سرعت در حال حرکت هستند در این تلویزیون به خوبی نمایش داده می شوند.
7.6

ورودی ها

تلویزیون ال ای دی X8500D 4K سونی بدلیل قدرت نمایش موشن ها و کم بودن لگ با ورودی های مختلف مورد علاقه ی طرفداران بازی های رایانه ای قرار خواهد گرفت. این تلویزیون می تواند بازی های ویدئویی از هر کنسولی را بصورت تمام صفحه نمایش دهد و بجز افرادی که انتظارات بسیار بالایی دارند را به خوبی راضی می کند. کسانی که برای اولین بار بازی های اول شخص تیراندازی و ماشین سواری را با این تلویزیون امتحان می کنند تجربه ی بسیار خوبی خواهند داشت. کسانی که به بازی های کامپیوتری علاقه دارند و می خواهند از تلویزیون خود به عنوان مانیتور استفاده کنند از ورودی های سونی X8500D که رزولوشن های مختلف را پشتیبانی می کند لذت خواهند برد. با ادامه بررسی و خرید تلویزیون سونی X8500D همراه ما باشید.

تعداد کلی ورودی ها

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
1 خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلیمتری
0 خروجی آنالوگ صدا RCA
1ورودی Component
1 ورودی Composite
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
1 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHC

5.0

کیفیت صدا

کیفیت صدا تلویزیون ال ای دی X8500D 4K سونی که از جدید ترین تلویزیون ها هم مانند سایر تلویزیون چندان خوب نیست. صدای این تلویزیون بیس bass خوبی ندارد و در میزان صدای بالا کمی لرزش دارد. استفاده از چند باند برای بهبود کیفیت و قدرت صدا این تلویزیون را کامل می کند.
7.5

ویژگی های هوشمند

سونی در X8500D از اندروید 6.0 به عنوان سیستم عامل استفاده کرده است. البته کاربری آن نسبت به سری تلویزیون های قبلی چندان تغییری نکرده است، البته این مورد چیز بدی نیست اما اگر چند مورد بهبود در آن بود نیز خوب بود. سونی از چندین رابط به صورت همزمان در یک تلویزیون استفاده می کند. محتوا و اپلیکیشن های موردنیاز یک تلویزیون هوشمند در این تلویزیون وجود دارد و مورد مهم هم همین است. با ورودی هایی که این تلویزیون دارد شما نیازی به ورودی های دیگری ندارید. فقط اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای آداپتور بزرگ این تلویزیون داشته باشید.

ریموت (کنترل) تلویزیون

سایز: بزرگ

ویژگی کنترل از طریق ویس در ریموت: جستجو و برخی از کاربرد های دیگر

منوی کنترل CEO: دارد

ویژگی ها هوشمند دیگر: ندارد

ریموت این تلویزیون تقریبا بزرگ است و تعداد زیادی دکمه دارد. عده از دکمه ها در اطراف پد جهت دهی قرار دارند و در مرکز کنترل قرار دارند. کنترل یک میکروفون برای فرمان های صوتی هم دارد که با فشار دادن دکمه ی میکروفون فعال می شود.

برنامه ها و امکانات

همه ی اپلیکیشن های اصلی و کاربردی در این تلویزیون وجود دارد. همچنین یک مرورگر اینترنت هم برای استفاده شما وجود دارد. برنامه هایی مانند: آمازون ویدئو، HBO Go، نتفلیکس و یوتیوب از ابتدا روی تلویزوین نصب شده اند.

انتخاب برنامه: خیلی زیاد

روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط

قابلیت نمایش تلبت و گوشی: بلی

قابلیت پخش از هارد و پورت USB: دارد

قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video: دارد

قابلیت پخش HDR در برنامه یوتیوب: ندارد

تفاوت بین اندازه ها و سایز های مختلف تلویزیون

در این مقاله سایز 55 اینچ X8500D را بررسی کردیم. این سایز درارای پنل IPS است. سایز های 75 و 65 اینچ هم صفحه ی IPS دارند پس موارد بالا درباره ی آنها هم صدق می کند. اما اندازه ی 85 اینچ پنل VA دارد، یعنی تیرگی ها را در روبرو بهتر نمایش می دهد اما کیفیت رنگ ها وقتی از کنار به آن نگاه می کنید کم می شود. همچنین شما عزیزان میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه خرید تلویزیون را از فروشگاه بانه دی جی بانه کسب نمایید.


بررسی تلویزیون های جدید سونی

بررسی تلویزیون های جدید سونی

سری X8500e یکی از پرفروش ترین سری تلویزیون های سونی است.اینکه قصد خرید تلویزیون سونی را داشته باشیم که نیاز های ما را تنها برای مدت کوتاهی برطرف کند و پس از آن دوباره نیاز داشته باشیم که تلویزیونی دیگر بخریم چندان مقرون به صرفه نیست و بهتر است همان ابتدای کار تلویزیونی بخریم که تا مدت ها از آن راضی باشیم و نیازی به تعویض آن نباشد. این تلویزیون در فضای تاریک و کم نور بسیار عالی عمل می کند. اما دقت داشته باشید که برای فضای بسیار بزرگ بدلیل زاویه ی باریک آن چندان مناسب نیست و ممکن است برای تماشا از کنار کمی مشکل داشته باشید.

منحنی : نیست

طراحی این تلویزیون مینیمالیستی و براق است. این مدل در عین حال که ظرافت و زیبایی دارد مقاومت خوبی هم دارد. پایه ی نگه دارنده ی قسمت میانی آن به خوبی به ایستادن تلویزیون فور کی سونی کمک می کند. همچنین می توانید برخی از کابل های اصلی را به کمک آنها مرتب کنید تا پست تلویزیون زیاد شلوغ نباشد. در مدل قبلی یعنی X8500D پایه ی نگهدارنده از جنس فلز بود اما در این سری از پلاستیک مستحکمی برای پایه ی نگهدارنده استفاده شده است.

نصب روی دیوار : Vesa 300 x 300

پشت این تلویزیون کمی شلوغ است و ممکن است در صورت نصب شدن به دیوار جا برای کابل ها چندان مناسب نباشد.

پایه:

در مدل قبلی یعنی X8500D پایه ی نگهدارنده از جنس فلز بود اما در این سری از پلاستیک مستحکمی برای پایه ی نگهدارنده استفاده شده است.

فضایی که پایه تلویزیون 65 اینچ اشغال می کند : 10.4″ x 19.8″

 

حداکثر ضخامت : 1.81″ (4.6 cm)

اگر از بغل به تلویزیون نگاه کنید ظاهر خیلی باریکی دارد. پشت تلویزیون کمی برآمده است ولی مشکلی ایجاد نمی کند.

 

حاشیه : 0.47″ (1.2 cm)

لبه های X8500E از فلز ساخته شده اند. لبه های ظریف و نازک این تلویزیون به زیبایی آن افزوده است.

 

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب تلویزیون به آن توجه می شود. کیفیت تصویر در این تلویزیون خوب است. میزان کنتراست بسیار عالی و یکنواختی سیاهی های صفحه ی نمایشگر تجربه ای عالی از تماشای فیلم در اتاق های تاریک به شما می دهد. برای اتاق های روشن هم میزان کیفیت تصویر خوب و قابل قبول است. SDR استفاده شده در تلویزیون به اندازه ای قدرت دارد تا نوری که از پنجره یا لامپ می تابد را خنثی کند و تصویری مناسب را نمایش دهد. یکنواختی رنگ های خاکستری X8500E برای تماشای مسابقات ورزشی بسیار عالی است و می توانید از تماشای مسابقات ورزشی لذت ببرید. به دلیل زاویه ی نمایش باریک این تلویزین بهتر است در اتاق های استفاده شود که افراد با زاویه ی باریک تری بتوانند تلویزیون را تماشا کنند. به بیان دیگر از زاویه های دورتر کیفیت تصویر به خوبی زاویه ی روبروی و نزدیک تلویزیون نیست. با داشتن رتبه ی HDR بهتر نسبت به تلویزیون های قبلی سونی، X8500E پیشرفت خوبی نسبت به آنها داشته است.

بررسی قیمت ها

برای خرید و مشاهده قیمت تلویزیون اولترا اچ دی سونی میتوانید وارد سایت دی جی بانه شوید.

سرعت فریم

تلویزیون فورکی X8500E با استفاده از پردازنده ی X1 در پردازش تصاویر بسیار عالی عمل می کند و با استفاده از تکنولوژی HDR و SDR جزئیات بیشتری را نمایش می دهد، یعنی شما تصاویر با کیفیت بهتر و جزئیات بیشتر را بدون لگ زدن در کنار هم دارید. تنها در مواردی که حرکت اشیا زیاد می شود اثر ارتعاش کمی دیده می شود که به دنبال اشیا معلوم می شود که چندان مهم نیست. نور پس زمینه چندان لرزشی ندارد که بسیار عالی است ولی می توانید برای اینکه موشن را واضح تر کنید لرزش نور پس زمینه را فعال کنید. تلویزیون X8500E دارای پنل 120Hz است که می تواند فیلم های با فریم پایین را بهتر نشان دهد.
 

ورودی ها

تلویزیون X8500E انواع ورودی (Input) ها را دارد و ورودی HDMI هم همه ی سیگنال های رایج را پشتیبانی می کند. زمان اجرای بازی ها و حالت گرافیکی لگ بسیار پایینی دارد و در زمان وصل کردن به سیستم خانگی و بازی ها هم تصاویر بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود.

تعداد کلی ورودی ها

4 ورودی HDMI

3 ورودی USB

1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال

0 خروجی آنالوگ صدا RCA

1ورودی Component (مشترک)

2 ورودی Composite (مشترک)

1 ورودی Tuner

1 ورودی Ethernet

0 پورت نمایشگر

1 ورودی IR

0 ورودی SD/SDHC

در قسمت پشت تلویزیون یک ورودی مشترک Composite/Component قرار دارد که نیازی به آداپتر ندارد.

 

کیفیت صدا

کیفیت صدا در این تلویزیون در حد متوسط است و با استفاده از چند باند جانبی کیفیت بهتری از صدا را تجربه خواهید کرد.
 
ریموت :
ریموت تلویزیون تقریبا بزرگ است و دکمه های زیادی دارد. گروهی از دکمه در اطراف پد جهت دهی به عنوان وسط ریموت در نظر گرفته می شوند و به دسترسی راحت تر به سایر دکمه ها هم کمک می کنند. ریموت یک میکروفون هم دارد که با زدن دکمه ی “ویس سرچ” فعال می شود. دکمه های این ریموت بدلی اینکه هر دکمه بصورت جداگانه سوار شده است کمی سفت است.

کنترل تلویزیون به وسیله برنامه

سونی یک برنامه مخصوص به نام “Video & TV SideView” برای تلویزیون خود ساخته است که از بیشتر جهات نسبت به برنامه خود Google’s Android TV بهتر است. نظرات و امتیازات شما باعث بروز شدن sony app شده است.