سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تلویزیون های جدید سونی

بررسی تلویزیون های جدید سونی

سری X8500e یکی از پرفروش ترین سری تلویزیون های سونی است.اینکه قصد خرید تلویزیون سونی را داشته باشیم که نیاز های ما را تنها برای مدت کوتاهی برطرف کند و پس از آن دوباره نیاز داشته باشیم که تلویزیونی دیگر بخریم چندان مقرون به صرفه نیست و بهتر است همان ابتدای کار تلویزیونی بخریم که تا مدت ها از آن راضی باشیم و نیازی به تعویض آن نباشد. این تلویزیون در فضای تاریک و کم نور بسیار عالی عمل می کند. اما دقت داشته باشید که برای فضای بسیار بزرگ بدلیل زاویه ی باریک آن چندان مناسب نیست و ممکن است برای تماشا از کنار کمی مشکل داشته باشید.

منحنی : نیست

طراحی این تلویزیون مینیمالیستی و براق است. این مدل در عین حال که ظرافت و زیبایی دارد مقاومت خوبی هم دارد. پایه ی نگه دارنده ی قسمت میانی آن به خوبی به ایستادن تلویزیون فور کی سونی کمک می کند. همچنین می توانید برخی از کابل های اصلی را به کمک آنها مرتب کنید تا پست تلویزیون زیاد شلوغ نباشد. در مدل قبلی یعنی X8500D پایه ی نگهدارنده از جنس فلز بود اما در این سری از پلاستیک مستحکمی برای پایه ی نگهدارنده استفاده شده است.

نصب روی دیوار : Vesa 300 x 300

پشت این تلویزیون کمی شلوغ است و ممکن است در صورت نصب شدن به دیوار جا برای کابل ها چندان مناسب نباشد.

پایه:

در مدل قبلی یعنی X8500D پایه ی نگهدارنده از جنس فلز بود اما در این سری از پلاستیک مستحکمی برای پایه ی نگهدارنده استفاده شده است.

فضایی که پایه تلویزیون 65 اینچ اشغال می کند : 10.4″ x 19.8″

 

حداکثر ضخامت : 1.81″ (4.6 cm)

اگر از بغل به تلویزیون نگاه کنید ظاهر خیلی باریکی دارد. پشت تلویزیون کمی برآمده است ولی مشکلی ایجاد نمی کند.

 

حاشیه : 0.47″ (1.2 cm)

لبه های X8500E از فلز ساخته شده اند. لبه های ظریف و نازک این تلویزیون به زیبایی آن افزوده است.

 

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب تلویزیون به آن توجه می شود. کیفیت تصویر در این تلویزیون خوب است. میزان کنتراست بسیار عالی و یکنواختی سیاهی های صفحه ی نمایشگر تجربه ای عالی از تماشای فیلم در اتاق های تاریک به شما می دهد. برای اتاق های روشن هم میزان کیفیت تصویر خوب و قابل قبول است. SDR استفاده شده در تلویزیون به اندازه ای قدرت دارد تا نوری که از پنجره یا لامپ می تابد را خنثی کند و تصویری مناسب را نمایش دهد. یکنواختی رنگ های خاکستری X8500E برای تماشای مسابقات ورزشی بسیار عالی است و می توانید از تماشای مسابقات ورزشی لذت ببرید. به دلیل زاویه ی نمایش باریک این تلویزین بهتر است در اتاق های استفاده شود که افراد با زاویه ی باریک تری بتوانند تلویزیون را تماشا کنند. به بیان دیگر از زاویه های دورتر کیفیت تصویر به خوبی زاویه ی روبروی و نزدیک تلویزیون نیست. با داشتن رتبه ی HDR بهتر نسبت به تلویزیون های قبلی سونی، X8500E پیشرفت خوبی نسبت به آنها داشته است.

بررسی قیمت ها

برای خرید و مشاهده قیمت تلویزیون اولترا اچ دی سونی میتوانید وارد سایت دی جی بانه شوید.

سرعت فریم

تلویزیون فورکی X8500E با استفاده از پردازنده ی X1 در پردازش تصاویر بسیار عالی عمل می کند و با استفاده از تکنولوژی HDR و SDR جزئیات بیشتری را نمایش می دهد، یعنی شما تصاویر با کیفیت بهتر و جزئیات بیشتر را بدون لگ زدن در کنار هم دارید. تنها در مواردی که حرکت اشیا زیاد می شود اثر ارتعاش کمی دیده می شود که به دنبال اشیا معلوم می شود که چندان مهم نیست. نور پس زمینه چندان لرزشی ندارد که بسیار عالی است ولی می توانید برای اینکه موشن را واضح تر کنید لرزش نور پس زمینه را فعال کنید. تلویزیون X8500E دارای پنل 120Hz است که می تواند فیلم های با فریم پایین را بهتر نشان دهد.
 

ورودی ها

تلویزیون X8500E انواع ورودی (Input) ها را دارد و ورودی HDMI هم همه ی سیگنال های رایج را پشتیبانی می کند. زمان اجرای بازی ها و حالت گرافیکی لگ بسیار پایینی دارد و در زمان وصل کردن به سیستم خانگی و بازی ها هم تصاویر بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود.

تعداد کلی ورودی ها

4 ورودی HDMI

3 ورودی USB

1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال

0 خروجی آنالوگ صدا RCA

1ورودی Component (مشترک)

2 ورودی Composite (مشترک)

1 ورودی Tuner

1 ورودی Ethernet

0 پورت نمایشگر

1 ورودی IR

0 ورودی SD/SDHC

در قسمت پشت تلویزیون یک ورودی مشترک Composite/Component قرار دارد که نیازی به آداپتر ندارد.

 

کیفیت صدا

کیفیت صدا در این تلویزیون در حد متوسط است و با استفاده از چند باند جانبی کیفیت بهتری از صدا را تجربه خواهید کرد.
 
ریموت :
ریموت تلویزیون تقریبا بزرگ است و دکمه های زیادی دارد. گروهی از دکمه در اطراف پد جهت دهی به عنوان وسط ریموت در نظر گرفته می شوند و به دسترسی راحت تر به سایر دکمه ها هم کمک می کنند. ریموت یک میکروفون هم دارد که با زدن دکمه ی “ویس سرچ” فعال می شود. دکمه های این ریموت بدلی اینکه هر دکمه بصورت جداگانه سوار شده است کمی سفت است.

کنترل تلویزیون به وسیله برنامه

سونی یک برنامه مخصوص به نام “Video & TV SideView” برای تلویزیون خود ساخته است که از بیشتر جهات نسبت به برنامه خود Google’s Android TV بهتر است. نظرات و امتیازات شما باعث بروز شدن sony app شده است.